حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 5 December , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1424 تعداد نوشته های امروز : 0×
29 خرداد 1399 - 13:02
شناسه : 102

به گزارش ایلام معلم؛در سالهای اخیر با توجه به نابسامانی ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، گروه‌های مختلفی از معلمان البته با تفاوت در وضعیت استخدامی، حقوق و بیمه در کلاس‌های درس مشغول به تدریس‌اند و هر گروه از این معلمان هم مشکلات خاص خود را دارند. همین مشکلات طیف‌های مختلف معلمان و از سوی دیگر […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش ایلام معلم؛در سالهای اخیر با توجه به نابسامانی ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، گروه‌های مختلفی از معلمان البته با تفاوت در وضعیت استخدامی، حقوق و بیمه در کلاس‌های درس مشغول به تدریس‌اند و هر گروه از این معلمان هم مشکلات خاص خود را دارند.

همین مشکلات طیف‌های مختلف معلمان و از سوی دیگر وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی باعث شده است، پای وزرای آموزش و پرورش هر چند وقت یکبار به مجلس باز شود تا پاسخگوی سوالات نمایندگان درباره مشکلات معلمان باشند.

به تازگی نیز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخگویی درباره مشکلات معلمان و وضعیت آموزش و پرورش در صحن علنی روز یکشنبه 25 خرداد  مجلس شورای اسلامی حاضر شد تا توضیحاتی را درباره وضعیت آموزش و پرورش، معلمان و دانش‌آموزان به نمایندگان خانه ملت ارائه دهد.

این نماینده که به گمان خود به دنبال پیگیری وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس، خرید خدمات و آموزشیاران نهضت سوادآموزی است در اقدامی عجیب از صحنه حضورش بر بالای سر صندلی وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس و پیگیری‌اش درباره وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس فیلم می‌گیرد و آن را در فضای مجازی پخش می‌کند.

صرف نظر از انگیزه آقای اردشیر مطهری برای گرفتن فیلم از صحنه‌ای که وضعیت استخدامی معلمان حق التدریس را پیگیری می‌کند، لحن و ادبیات صحبت او با وزیر آموزش و پرورش نیز مایه تعجب شده است؛ ادبیات گفت‌وگوی این نماینده و اقدام او برای گرفتن فیلم این شائبه را رقم می‌زند، آیا او به دنبال تحت فشار قرار دادن وزیر آموزش و پرورش است؟

در فیلمی که توسط این نماینده منتشر شده است، مشاهده می‌شود که وقتی وزیر آموزش و پرورش  با اشاره به قانون می‌گوید، طبق قانون نیروهای نهضتی باید در آزمون شرکت کنند، اردشیر مطهری خطاب به وزیر عنوان می‌کند “شما یک نامه بزن و در حکم تعدیل ‌و لباس قانون به تن آن کن.”

حال این پرسش را مطرح می‌کنیم که مگر طبق قانون مصوب همین مجلس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی نباید در آزمون داخلی شرکت کنند و در صورت قبولی و گذراندن دوره آموزشی یک ساله به استخدام دربیایند؟ حال چه شده است که آقای اردشیر مطهری به عنوان نماینده مجلس به جای دفاع از قانون از وزیر می‌خواهد تا با تعدیل حکم لباس قانون به تن آن بپوشاند؟!

و پرسش دیگری که انتظار می‌رود آقای اردشیر مطهری پاسخی قابل قبول برای آن داشته باشد این است که اگر واقعا دغدغه پیگیری وضعیت معلمان را دارید چرا باید از گفت‌وگوی خود با وزیر آموزش و پرورش همزمان فیلم گرفته و آن را در فضای مجازی منتشر کنید؟ آیا این اقدام بیشتر از آنکه به نفع معلمان باشد یک اقدام تبلیغاتی نیست؟!

به گزارش تسنیم، اگر چه جامعه فرهنگیان و حتی وزارت آموزش و پرورش سال هاست با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند اما انتظار واقعی از مجلس عمل به وظایف نظارتی خود در راستای پیگیری حقوق معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها است، وظیفه نظارتی که در سال‌های اخیر شاهد ضعف مجلس در اینباره هستیم.

و انتظار دیگر؛ همراهی با وزارت آموزش و پرورش برای طراحی قانون خاص این وزارتخانه و کاستن از بار مشکلات مزمنی است که دستگاه تعلیم و تربیت سالهاست با آنها دست و پنچه نرم می‌کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.