تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : admin
حوزه : آموزش و پرورش, اجتماعی
شماره : 3147
تاریخ : ۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۸ :: ۱۲:۱۴
فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش؛ تاثیر معلم ریاضی در تربیت دانش‌آموز از تربیت معلم دینی بیشتر است یادگیری وقتی اتفاق می‌افتد که منجر به تربیت متربی شود. در واقع صرف، امتحان دادن دانش‌آموز نشان نمی‌دهد که در او تغییری ایجاد شده است یا خیر.

ایلام معلم؛ فانی، وزیر سابق آموزش و پرورش در یادواره بزرگداشت مقام معلم آموزش و پرورش شهر تهران از رهبری آموزشی معلمان در کلاس گفت و اینکه لازمه یادگیری و تربیت جلب اعتماد متقابل بین مربی و متربی است

یادواره بزرگداشت مقام معلم فرهنگیان منتخب شهر تهران با حضور علی‌اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش، مصطفی کواکبیان، فاطمه ذوالقدر، فریده اولادقباد، علیرضا محجوب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، عباسعلیباقری مدیرکل سابق آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران در سالن امام علی (ع) منطقه 5 برگزار شد. فانی در این مراسم با اشاره به اینکه معلم بودن خوب است اما معلم ماندن بهتر است به تعریف یادگیری پرداخت و اظهار کرد: یادگیری وقتی اتفاق می‌افتد که منجر به تربیت متربی شود. در واقع صرف، امتحان دادن دانش‌آموز نشان نمی‌دهد که در او تغییری ایجاد شده است یا خیر. وزیر سابق آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تربیت در آموزش و پرورش افزود: در وزارت آموزش و پرورش از اول انقلاب دائم بحث شده که تربیت مهمتر است یا آموزش و کلی بحث راجع به این موضوع وجود دارد، اما باید بدانیم تربیت ایجاد رفتار نسبتا پایدار است و همین است که مهم است. وی با اشاره به شاخصه‌های رهبری آموزشی گفت: رهبری به گونه‌های مختلف تعریف شده است اما در همه تعریف‌ها رهبری یعنی قدرت نفوذ در زیردستان به طوری که آنها با میل و رغبت نظرات ما را دنبال کنند و این یعنی قدرت نفوذ. فانی با اشاره به اهمیت نفوذ کلام معلم ادامه داد: لازمه رهبری، نفوذ کلام است. گاهی لازم نیست معلم حرفی بزند بلکه رفتار و سکوت و نوع برخورد و پوشش او برای دانش‌آموز الگوست به شرط انکه قدرت نفوذ داشته باشد وی اضافه کرد: اگر بخواهیم تربیت شکل بگیرد باید من معلم قدرت نفوذ داشته باشم. به عبارت دیگر لازمه تربیت وجود قدرت نفوذ در مربی است. فانی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد تاثیر معلم ریاضی در تربیت دانش‌آموز از تربیت معلم دینی بیشتر است زیرا دانش‌آموزان از معلم دینی انتظار دین دارند اما از معلم ریاضی خیر و همین باعث می‌شود معلم ریاضی و فیزیک تاثیرگذاری رفتارشان در تربیت بیشتر باشد. وی افزود: لازمه داشتن قدرت نفوذ جلب اعتماد متقابل مربی و متربی است یعنی من به عنوان معلم باید اعتماد دانش اموز را به خودم جلب کنم. وزیر سابق آموزش و پرورش در پایان با قدردانی از جایگاه معلم با اشاره به اینکه لازمه یادگیری و تربیت جلب اعتماد متقابل بین مربی و متربی است گفت: پنج شرط لازم است تا اعتماد بوجود بیاید که عبارتند از: صداقت، شایستگی، وفاداری، ثبات و روراستی.

© 2019 تمام حقوق این سایت برای ایــــــــلام معلـــــــــم محفوظ می باشد.