حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 26 June , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1171 تعداد نوشته های امروز : 1×
23 دی 1400 - 16:00
شناسه : 794

به گزارش ایلام معلم، یوسف نوری اظهار کرد: خداوند را شاکرم که فرصتی برای عرض خداقوت در این استان مرزی برای خدمات شایسته معلمان گرانقدرش، فراهم شد. وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت موضوعی مهم و گسترده است، افزود: با تدوین سند تحول بنیادین، کار بزرگی در حوزه سیاست گذاری در نظام تعلیم و […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش ایلام معلم، یوسف نوری اظهار کرد: خداوند را شاکرم که فرصتی برای عرض خداقوت در این استان مرزی برای خدمات شایسته معلمان گرانقدرش، فراهم شد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت موضوعی مهم و گسترده است، افزود: با تدوین سند تحول بنیادین، کار بزرگی در حوزه سیاست گذاری در نظام تعلیم و تربیت انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش “تربیت تمام ساحتی” دانش آموزان را مصداق بارز مفهوم «حکمت» عنوان کرد و گفت: فراهم کردن فرصت های یادگیری برای همه دانش آموزان به عنوان یکی از اهداف سند تحول بنیادین، هنر معلمان است.

نوری تصریح کرد: تربیت تمام ساحتی به معنای سواد چند بعدی دانش آموزان است و تربیت افرادی که در این استان برای حفاظت از امنیت کشور، شهید می‌شوند، نمونه بارز این نوع تربیت است.

وی با بیان این که معلمی عشق است و اگر شغل است؛ شغل انبیاست، ادامه داد: موضوع “رتبه بندی معلمان” یک فرصت است که موجب می شود کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس ارتقا یابد.

نوری با اشاره به سختی کار معلمان در مناطق مرزی و محروم گفت: برای معلمان این مناطق رتبه بندی هر چهار سال انجام خواهد شد.

وی در ادامه به مشکلات خاص آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: رشد جمعیت این استان ۷ برابر میانگین کشوری است و این موضوع کار را خیلی سخت می کند.

نوری با اشاره به مشکلات آموزش مجازی در مدارس، خاطر نشان کرد: در یادگیری ترکیبی به «آموزش» و «الگوی خاص» نیاز داریم، چرا که اکثر معلمان و اولیا بدون اطلاعات و آگاهی لازم با موضوع یادگیری ترکیبی مواجه شده اند.

وی ادامه داد: نتیجه همه اقدامات و فعالیت های انجام شده در آموزش و پرورش در مدرسه دیده می‌شود و به همین دلیل نگاه ما فقط باید به مدرسه و معلم باشد.

نوری بر ادامه فعالیت حضوری مدارس تأکید کرد و خطاب به معلمان و مدیران گفت: باید مدارس را باز نگه داریم.

وی در بخش دیگری به لزوم  پرداخت به موقع حق التدریس معلمان تأکید کرد و گفت: دوره های ضمن خدمت باید نتیجه عملی در کار معلمان داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بر حل برخی مشکلات از جمله کمبود فضا و مکان در دانشگاه فرهنگیان با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها تأکید کرد و افزود: تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادها موجب موفقیت آموزش و پرورش خواهد شد و در پیشبرد اهداف کمک زیادی می کند.

نوری در بخش دیگری تصریح کرد: گزینش و انتخاب معلم باید به روشی صحیح و اصولی انجام شود و نیروهایی که انتخاب می‌شوند باید آموزش های لازم برای انجام کار حرفه ای را دریافت کنند.

وی همچنین در پاسخ به دغدغه معلمان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در خصوص اینکه کتب درسی چاپ جدید به این استان نمی‌رسد، گفت: کتاب‌های چاپ جدید باید به موقع به این استان ارسال و این مشکل بررسی و پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش از سه برابر شدن سرانه مدارس مناطق مرزی و محروم خبر داد و گفت: این اقدام با هدف اجرای عدالت ترمیمی انجام شده است.

نوری با تشکر از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار خطاب به مدیران مدارس گفت: سعی کنید در هر جایی برای مدرسه خود یک حامی پیدا کرده و با بخش‌های مختلف ارتباط برقرار کنید چرا که مدرسه کانون تربیتی محله است.

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.