برگزاری همایش استانی تجربه گردانی و توانمند سازی راهبران آموزشی و تربیت
  • ۱۴۰۴-۰۲-۰۳ ساعت: 21:07
  • شناسه : 794
    4
    خبر؛ همایش استانی تجربه گردانی و توانمند سازی راهبران آموزشی و تربیت برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : ایلام معلم

    به گزارش ایلام معلم؛همایش تجربه گردانی و توانمند سازی راهبران آموزشی و تربیت استان، در ارتباط وبیناری با امیر مهردادی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزش‌ و پرورش و با حضور درویشی مدیر کل آموزش و پرورش ایلام در سالن جلسات شهید سلیمانی آموزش و پرورش برگزار شد.

     مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزش‌ و پرورش راهبران آموزشی را نماد توسعه عدالت آموزشی دانست و افزود؛ راهبران با توجه به تجربه لازم بسیار در فرایند آموزش و تربیت دانش آموزان اثرگذار هستند

    مهردادی کیفیت آموزش، ارتقای تربیت و بهبود یادگیری دانش آموزان را سه بعد در تدریس راهبران آموزشی و تربیتی دانست و  گفت؛ کار راهبران در یک بعد خلاصه نمی شود و راهبر با نگاه چند وجهی، معلم، روش تدریس و آموزش معلمان را بررسی می‌کند تا  دانش آموزان به یادگیری لازم در دروس پایه و اساسی برسند‌.

    مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و عشایر وزارت آموزش‌ و پرورش راهبری و نظارت، مشاوره و تسهیل گری،  بستر سازی برگزاری کارگاه آموزشی و یادگیرنده مادام العمر بودن را از جمله چند نقش های کلیدی راهبران دانست.

    وی اهمیت بر نقش الگویی راهبران به عنوان یک از الزام اشاره داشت و بر تاثیر این نقش در الگوگیری دانش آموزان به خصوص دانش آموزان عشایر تاکید کرد.

    مدیرکل آموزش و پرورش  نیز ضمن تقدیر از برگزاری این نشست پیشرفت در عرصه های علمی را در گرو آشنایی و تسلط بر علوم نو مانند؛ هوش مصنوعی،نانو … دانست .

    درویشی در ادامه به جایگاه نظام و تعلیم و تربیت در سیستم های آموزشی دنیا اشاره کرد و افزود؛: جایگاه آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت دنیا به عنوان یک منبع مهم تربیت انسان در نظر گرفته می شود.

    وی با تاکید بر ارتقای کیفیت سیستم آموزشی و مقایسه شیوه های سنتی و جدید آموزش گفت؛ با شیوه های سنتی و منسوخ شده نمی توان دستگاه تعلیم و تربیت را به جایگاه اصلی رساند و اگر به دنبال  پیشبرد اهداف دستگاه تعلیم و تربیت  هستیم باید از فکر خلاقانه و جدید استقبال کنیم.

    مدیر کل آموزش و پرورش استان با تبیین شان و جایگاه معلمی در جامعه گفت؛ شأن آموزش و پرورش و جایگاه معلمان در نظام اجتماعی بسیار برجسته است و ما ارزش گذاری بر خود باید ارزش واقعی جایگاه خود را بدانیم.

    درویشی  راهبران حوزه تعلیم و تربیت استان را تسریع کننده و پیشران در حرکت مجموعه تعلیم و تربیت استان برشمرد و  نقش برجسته آن ها در نظارت و راهبری را مورد اشاره قرار داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.