حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 3 June , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1659 تعداد نوشته های امروز : 0×
  • 1

  • 29 آبان 1400 - 10:47
    شناسه : 690

    حامد گنجی؛ با شیوع ویروس کرونا در جهان و متاثر شدن کشور ایران از این ویروس و قاعدتا تاثیر بسیار مخرب این بیماری بر روند آموزشی و تربیتی دانش آموزان، آموزش و پرورش با مشکل بسیار جدی برای تربیت و تحصیل دانش آموزان مواجه شد. آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین نهاد‌های هر کشور است؛ وجود زمینه‌های فرهنگی […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    حامد گنجی؛ با شیوع ویروس کرونا در جهان و متاثر شدن کشور ایران از این ویروس و قاعدتا تاثیر بسیار مخرب این بیماری بر روند آموزشی و تربیتی دانش آموزان، آموزش و پرورش با مشکل بسیار جدی برای تربیت و تحصیل دانش آموزان مواجه شد.

    آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین نهاد‌های هر کشور است؛ وجود زمینه‌های فرهنگی و دینی در کشور ایران، نقش آموزش و پرورش را برای تربیت دانش آموزان بسیار پررنگ می‌کند؛ قاعدتا توجه ویژه به آموزش و پرورش می‌تواند ضامن تامین انسان‌هایی باشد که چه بسا با رفتار، گفتار، کردار و علم خود، در برابر مصیبت‌ها و بلایایی مانند کرونا و… ایستادگی کنند؛ همانگونه که در حال حاضر سربازان خط مقدم نبرد علیه کرونا همگی از تولیدات انسانی این آموزش و پرورش هستند.

    اگر بخواهیم نگاهی کاربردی و درون سازمانی به ساختار وزارت آموزش و پرورش بیاندازیم، به سازمان‌هایی خواهیم رسید که هر کدام دارای کارکرد مخصوص خود برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت هستند.

    سازمان‌هایی مانند، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله‌ی این سازمان‌ها که هر کدام از آن‌ها دارای ادارات کل مستقل در هر استان هستند.

    وجود این ادارات کل که تاثیر وظایف مشخص آنان‌، در بطن آموزش و تربیت دانش آموزان استان بسیار مشخص است، یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با تاثیرات مخرب کرونا بر تحصیل و تربیت دانش آموزان است.

    نگارنده‌ی این مطلب معتقد است با توجه به درون وزارتی بودن ادارات کل: آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین وجود اهداف و وظایف تقریبا مشابه که مخاطب اثر این اهداف همگی دانش آموزان هستند و ارتباطات مختلفی که از نظر سازمانی با همدیگر دارند بهترین فرصت را برای ایجاد یک ستاد مشترک تربیتی علیه کرونا ایجاد می‌کند.

    ستادی که می‌توان از ظرفیت‌های آن به گونه‌ای کاربردی و عملیاتی استفاده کرد تا آثار سوء تربیتی و تحصیلی متاثر از کرونا به حداقل خود رسیده و موجب آسایش و آرامش فرهنگیان و دانش آموزان شود.

    قاعدتا ایجاد هماهنگی‌های درون سازمانی برای رسیدن به اهداف مشترک یکی از الزامات مهم مدیریتی است؛ حال اگر این الزام به هماهنگی را در شرایطی مانند کرونا و در نهادی مانند نهاد آموزش و پرورش قرار دهیم، ضرورت دوچندانی برای ایجاد این هماهنگی در قالب یک ستاد مشترک عملیاتی، به وجود خواهد آمد.

    امید است که با از بین رفتن کرونا دوباره شاهد شنیدن شدن صدای خنده و بازی دانش آموزان در مدارس باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.