حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Monday, 27 June , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1175 تعداد نوشته های امروز : 0×
20 آذر 1400 - 7:45
شناسه : 661

به گزارش ایلام معلم؛ حسن ملکی روز جمعه در این زمینه توضیح داد: کارگروه هایی در ۲ سال گذشته برای هماهنگی برنامه و محتوای کتاب های درسی با شرایط کرونایی تشکیل شد. این کارگروه یک برنامه درسی ترکیبی (آموزش حضوری و غیرحضوری) را مدون کرد که در جلسات مربوطه بررسی و تصویب شد. رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش ایلام معلم؛ حسن ملکی روز جمعه در این زمینه توضیح داد: کارگروه هایی در ۲ سال گذشته برای هماهنگی برنامه و محتوای کتاب های درسی با شرایط کرونایی تشکیل شد. این کارگروه یک برنامه درسی ترکیبی (آموزش حضوری و غیرحضوری) را مدون کرد که در جلسات مربوطه بررسی و تصویب شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: برنامه درسی ترکیبی در شورای هماهنگی و علمی سازمان پژوهش که بالاترین شورای تصویب کننده است، به تصویب رسید و در نهایت به استان ها ارسال شد که در حال حاضر در دست اجرا است.

ملکی خاطرنشان کرد: همه برنامه های درسی بر اساس آن برنامه ترکیبی بر محوریت مفاهیم، مهارت ها و ارزش های اساسی در کتاب های درسی سازمان دهی دوباره شدند تا با شرایط کرونا و رویکرد ترکیبی سازگاری بیشتری داشته باشند.

وی همچنین درباره چگونگی برنامه های درسی برای دوران پساکرونا اظهار داشت: برنامه های درسی برای دوران پساکرونا توسط کارگروه های تشکیل شده به روزرسانی می شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه دیگر تمایل نداریم که صرفا به شرایط آموزش حضوری مبتنی بر کتاب درسی بازگردیم، افزود: کتاب درسی معتبر و مهم است اما باید به واسطه سایر اجزا و مولفه های یادگیری یا همان بسته های یادگیری به سمت جلو حرکت کرد.

ملکی عنوان کرد: گروه های پژوهش و برنامه ریزی درسی مشغول تدوین برنامه های درسی برای دوران پساکرونا هستند که پس از آماده شدن در سال تحصیلی آینده برخی از آنها به صورت آزمایشی اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای آزمایشی و دریافت بازخورد از واقعیت، می توان برنامه ها را برای سال های آینده تکمیل کرد تا در سراسر کشور به اجرا درآیند.

مدارس و مراکز آموزشی از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان بر اساس اطلس یادگیری به صورت مجازی در بستر شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته‌های یادگیری تداوم یافت.

تجربه ۲۲ ماه گذشته از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی دانش‌آموزان نشان داد که هیچ یک از این روش‌ها نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود. در واقع از نظر مسوولان و کارشناسان آموزشی، آموزش از راه دور در برخی دانش آموزان علاوه بر افت تحصیلی، مشکلات جسمی، روانی و عاطفی بسیاری را ایجاد کرده است؛ بنابراین بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

وزارت آموزش و پرورش پس از گسترش واکسیناسیون عمومی و همچنین کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری و بازگشایی مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار داد.

آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی الگویی را به عنوان نقشه راه برای بازگشایی ایمن و تدریجی مدارس طراحی کردند که بر این اساس مدارس در مناطق روستایی و عشایر فعالیت خود را از ابتدای مهرماه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردند.

همچنین بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان متوسطه دوم در ۱۵ آبان‌ ماه و برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول در یکم آذرماه تعیین شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.