حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 28 June , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1176 تعداد نوشته های امروز : 1×
19 اسفند 1399 - 17:18
شناسه : 428

به گزارش ایلام معلم؛ صبح امروز با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نمایشگاه دست ساخته های مربیان مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان ایلام افتتاح شد. دکتر سید جواد حسینی در جمع همکاران مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان ایلام  با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری   نشان از تخصص […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش ایلام معلم؛ صبح امروز با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نمایشگاه دست ساخته های مربیان مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان ایلام افتتاح شد.

دکتر سید جواد حسینی در جمع همکاران مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان ایلام  با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری   نشان از تخصص بالای همکاران استان ایلام داشت، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی به دانش آموزان عادی در حوزه مشکلات ویژه یادگیری خدمات می دهد و از سال آینده تحولات کمی و کیفی در این مراکز اتفاق خواهد افتاد.

وی اختصاص سرانه ویژه به ۷۷۵ مرکز مشکلات ویژه یادگیری را اولین تحول در این حوزه دانست و گفت: نیروهای این مراکز در گروه دوم تعریف شده بودند که با پیگیری های انجام شده  قرار است نیروهای این مراکز در گروه اول قرار گیرند.
حسینی افزود: از سال آینده در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی، آزمون‌های تشخیص نشانگان مشکلات یادگیری نیز گنجانده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با طراحی آزمون‌های روا و پایا در برنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می‌توان نوآموزان دارای مشکلات یادگیری را شناسایی کرد و با مداخلات بهنگام مانع از بروز مشکلات بیشتر شد.

معاون وزیر با بیان اینکه خدمات مرکز  محورانه مراکز مشکلات ویژه یادگیری  به خدمات مدرسه محورانه گسترش پیدا خواهد کرد، افزود: برای تحقق این امر مربی محوری هم باید به معلم محوری تغییر جهت دهد و خانواده ها نیز باید در مداخلات مشکلات ویژه یادگیری نقش اساسی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه جهت گیری بعدی در خصوص مخاطبین این مراکز است، اظهار کرد: افزایش سن پوشش دانش آموزان تا ۱۷ سال و همچنین پوشش دانش آموزان استثنایی و دیر آموز توسط این مراکز  از جمله  دیگر تحولات در خصوص مراکز مشکلات ویژه یادگیری است.
وی  در پایان گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و  پیش از آنکه به مشکلات ویژه یادگیری پرداخته شود  باید به مشکلات ویژه یاددهی نیز ورود پیدا کرد و راه آن توانمندسازی معلمان است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.