حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 22 September , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1742 تعداد نوشته های امروز : 0×
  • 1

  • 13 اسفند 1399 - 17:11
    شناسه : 417

    به گزارش ایلام‌معلم؛ تجمیع مطالبات عقب‌افتاده فرهنگیان استان و عدم پاسخگویی و سکوت عجیب و معادار این روزهای اداره‌کل آموزش و پرورش استان حتی صدای کارکنان خود این اداره را درآورده است به نحوی که پیام های بسیاری از کارکنان ادارات آموزش و پرورش در خصوص عدم واریز اضافه کار اداری به تحریریه این پایگاه […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش ایلام‌معلم؛ تجمیع مطالبات عقب‌افتاده فرهنگیان استان و عدم پاسخگویی و سکوت عجیب و معادار این روزهای اداره‌کل آموزش و پرورش استان حتی صدای کارکنان خود این اداره را درآورده است به نحوی که پیام های بسیاری از کارکنان ادارات آموزش و پرورش در خصوص عدم واریز اضافه کار اداری به تحریریه این پایگاه خبری واصل شده است.

    تکریم ارباب رجوع یکی از سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران است؛ این مهم یکی از هفت برنامه تحول کشور محسوب شده که در شورای عالی اداری به تصویب رسیده است.

    هدف طرح تکریم؛احترام ارباب رجوع و به دست آوردن رضایتمندی مردم در سیستم های اداری نظام اسلامی ایران است که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به ادارات دولتی ابلاغ شده است.

    متأسفانه سازمان‌های دولتی همیشه پاسخگو نیستند و شهروندان هم معمولاً از خدمات آنان راضی نیستند .

    کارمندان هر دستگاه باید تمام سعی و کوشش خود را در جهت تأمین نیازهای مراجعین به کار گیرند و اگر خود توان آن را ندارند از دیگر همکاران و افراد مافوق کمک بگیرند تا در نهایت پاسخی منطقی به ارباب رجوع داده شود .

    اگر نیم ‌نگاهی به متون منشورهای تکریم ارباب رجوع در ادارات بیندازیم خیل کثیری از مفاهیم ارزشی و شرح وظایف را می‌بینیم که البته نکات خوبی هستند ولی به نظر می‌رسد همه کارمندان از این اصول اخلاقی و ارزشی پیروی نمی‌کنند . 

    متاسفانه آموزش و پرورش استان در چندماه اخیر توجهی به خواسته ها و مطالبات فرهنگیان خویش نداشته و بدون اندکی توجه از کنار نیازهای آنان گذشته است.

    مطالباتی از جمله هدیه ازدواج سالهای 90 تا 98 ؛ اضافه کار کارکنان اداری ؛ حق التدریس کارکنان آموزشی؛ حق فوت؛ حق مهد کودک و … که زمانی ارزش ریالی آنها میتوانست گره‌ای از مشکلات معلمان بگشاید اما با بی‌تدبیری و درگیریهای سیاسی و انتصاباتی به قهقهرا و فراموشی سپرده شدند.

    در این میان نیز نمی‌توان از مدیریت چکشی و خودکامه در ادوار قبل در راس این نهاد تربیتی چشم پوشی کرد؛ اما ضعف و ناتوانی کارکنان اجرایی آموزش و پرورش  استان در پیگیری و پاسخگویی به این مطالبات بسیار مشهود است.

    چندوقت پیش بود که خبرنگار پایگاه خبری ما؛ برای پیگیری آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان در بحبوحه تغییر مدیرکل اسبق؛ با مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش استان تماس برقرار نمود که متاسفانه بعد از پاسکاری های فراوان؛ با پاسخ منفی جهت مصاحبه با مدیران ذی‌ربط مواجه شد.

    در این میان نیز نکته قابل تامل و عجیب کسب مقام برتر آموزش و پرورش استان در پاسخگویی برخط و بالاترین اقدام مثبت است؛ مقامی که هنوز مشخص نیست بر چه مبنا و اساسی به این دستگاه اعطا شده است!

    همان گونه که بارها گفته شده است این نارضایتی ها سبب بروز مشکلات در سطح صف یا همان مدارس خواهد شد و معلمان سرخورده و بی‌رمق در کلاسهای درس حاضر خواهند شد.

    امیدواریم در ماههای باقیمانده به پایان دولت؛ مسئولین اجرایی آموزش و پرورش استان جنب و جوشی به این کشتی طوفان‌زده؛ و حداقل برای پیگیری این مطالبات با وزارت مکاتباتی انجام دهند.

     

    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.