حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 3 December , 2023 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1755 تعداد نوشته های امروز : 0×
  • 1

  • 03 اسفند 1399 - 14:41
    شناسه : 385

    به گزارش ایلام‌معلم، قاسم احمدی لاشکی با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده افزود: بسته تحولی عبارت است از اصلی‌ترین هدف طرح تحولی ارزیابی و پالایش قوانین و مقررات موضوعه در تطبیق با مفاد سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش کشور و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش عبارت از؛ بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مغایر با […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش ایلام‌معلم، قاسم احمدی لاشکی با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده افزود: بسته تحولی عبارت است از اصلی‌ترین هدف طرح تحولی ارزیابی و پالایش قوانین و مقررات موضوعه در تطبیق با مفاد سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش کشور و سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش عبارت از؛ بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مغایر با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است که برای نیل به این هدف بدیهی است که اهداف جزئی تری نیز به دست خواهد آمد که شامل ارزیابی و تطبیق قوانین و مقررات ، مصوبات و سیاست‌های قبلی با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، احصاء قوانین و مقررات، مصوبات و سیاست‌ها مغایر و موافق با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و به‌طورکلی کمک به تحقق اهداف و اجرای کامل سند تحولی باشد و بند  الف ماده  ۶۳  قانون برنامه ششم توسعه، بندج بخش دوم فصل هشتم و متن پایانی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان مستندات مربوط به انجام طرح است.

    شایان‌ذکر است؛  احصاء و تهیه فهرست احکام مغایر با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و پیشنهاد بازنگری و اصلاح آن‌ها به تعداد حداقل یکصد عنوان قانونی به‌عنوان نتیجه اصلی انجام طرح مذکور است.

    گفتنی است؛ فرایند و مراحل اجرای کار در سه مرحله؛ ارزیابی و تطبیق قوانین و مقررات ، مصوبات و سیاست‌های قبلی با سند تحولبنیادین آموزش‌وپرورش،احصاء قوانین و مقررات، مصوبات و سیاست‌ها مغایر و موافق با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش وپالایش، تنقیح، بازنگری و پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات و مصوبات مغایر با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی، انجام می‌شود.

    همچنین تعداد حداقل یکصد عنوان از قوانین و مقررات در هرسال مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در نهایت عنداللزوم پیشنهاد بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مغایر با سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ارائه خواهد شد.

    معاون حقوقی و امور مجلس با تشریح فعالیت‌ها در این برنامه اظهار کرد: استخراج قوانین مرتبط با آموزش‌وپرورش و موضوع نسخ قوانین مرتبط با آموزش‌وپرورش در دستور کار قرار داشت که نهایتاً تعداد ۵۵ مورد نسخ صریح و ۷۰ مورد نسخ ضمنی احصاء شد.

    به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، احمدی لاشکی افزود: اصلاح  قانون شوراهای آموزش‌وپرورش  به‌عنوان یکی از قوی‌ترین، بهترین و مکمل‌ترین قوانین برای حمایت از آموزش‌وپرورش از سوی متولیان استانی و شهرستانی است و می‌تواند نقش استانداران و فرمانداران در این زمینه پررنگ‌تر کند، در دستور کار این معاونت قرار دارد لذا بسته تحولی ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات در تطبیق با مفاد سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌تواند مشکلات قانون شوراها را زیر بنایی حل کند.

    انتهای پیام/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.