حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 28 June , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1177 تعداد نوشته های امروز : 0×
19 آبان 1399 - 14:22
شناسه : 283

ایلام معلم| وجود مدیران لایق و با برنامه در هر دستگاه لازمه‌ی پیشرفت و پیشبرد و نیل به اهداف تعیین شده‌ی هر سازمان است. مدیران ادارات و دستگاه‌ها میتوانند با اجرای برنامه‌های دقیق و منظم نسبت به ایجاد تحرک و هیجان به منظور دست‌یابی به اهداف اقدام کنند قاعدتا دوره‌های مدیریتی مدیران و روسای ادارات […]

ارسال توسط :
پ
پ

ایلام معلم| وجود مدیران لایق و با برنامه در هر دستگاه لازمه‌ی پیشرفت و پیشبرد و نیل به اهداف تعیین شده‌ی هر سازمان است. مدیران ادارات و دستگاه‌ها میتوانند با اجرای برنامه‌های دقیق و منظم نسبت به ایجاد تحرک و هیجان به منظور دست‌یابی به اهداف اقدام کنند

قاعدتا دوره‌های مدیریتی مدیران و روسای ادارات و سازمان ها نقش تعیین کننده‌ای در نیل به این اهداف دارد. به گونه‌ای که مدیران طی دوره‌های دو/سه یا چهار ساله میتوانند از آشنایی ابتدایی با دستگاه تحت امر خود تا اشراف کامل بر آن دستگاه، نسبت به هدایت و راهبری دستگاه اقدام نمایند.

کارایی، درایت و حُسن مدیریت مدیران سازمان‌ها و ادارات مختلف را میتوان در همین دوره‌های چندساله‌ی مدیریتی درک کرد. شاید لازم باشد برای درک بهتر تحقق یا عدم تحقق این ویژگی‌ها به نتایج ارزیابی عملکرد آن دستگاه و همچنین سنجش کلی و جزئی برنامه‌های اجرا شده‌ی آنان نگاهی انداخت تا مشخص شود هر مدیر یا رئیس اداره تا چه میزان در دستیابی به اهداف موفق بوده است؟

لزوم استفاده از مدیران با انگیزه و همچنین دارای ویژگی‌های متناسب با یک مدیر و همچنین لزوم بهره‌گیری از تفکرات جدید در راس یک سازمان یا اداره ازجمله برنامه ها و اقداماتی باید باشد که مدیران رده‌های بالاتر در دستگاه‌های اجرایی بدان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتصاب رضا زینی وند مقدم به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام این ذهنیت را به وجود آورد که طبیعتا دست به تغییراتی در روسای ادارات درون اداره کل و همچنین در ادارات شهرستان‌ها و مناطق خواهد زد. با گذشت مدتی از انتصاب وی به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش، این ذهنیت با اعمال تغییر و تحولاتی در روسای ادارات به اثبات رسید.

تغییر مدیران ادارات آموزش و پرورش بدره، ایلام، ایوان، چوار، ملکشاهی و همچنین تغییر معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان، و …. را میتوان از جمله‌ی این تغییرات به شمار آورد.

اما دونکته که باید به آنها توجه ویژه‌ای کرد این است که اعمال تغییرات در ترکیب روسای ادارات و شهرستان ها و … و قراردادن افرادی که بیشترین هماهنگی را با مقام بالاتر دارند و به نوعی میتوانند با مافوق خود بهتر کار کنند از حقوق اولیه هر مدیر کلی یا رئیسی در هر جایی می باشد. و ثانیا اینکه آیا قطار تغییرات توسط مدیر کل آموزش و پرورش در ایستگاهی دیگر توقف خواهد کرد یا خیر؟

حالا باید منتظر بود که مدیر کل آموزش و پرورش استان، کدام یک از مدیران ادارات و شهرستان ها را تغییر می دهد. شایعات به گوش رسیده اما تایید نشده حاکی از آن است که مدیران ادارات آموزش و پرورش حوزه جنوبی استان تغییر خواهند کرد. البته نمیتوانیم این مطلب را تایید یا رد کنیم، چراکه همیشه شایعات و گمانه‌زنی هایی که با اغراض مختلف و از طرف افراد مختلف صورت میگیرد، فضا را دچار ابهام می کند.

ایلام معلم به نوبه‌‌ی خود به اینگونه تغییرات با دید باز نگاه میکند و امیدوار است اعمال هرگونه تغییری باعث بهتر شدن هرچه بیشتر اوضاع آموزش و پرورش استان گردد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.