حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 6 December , 2022 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1424 تعداد نوشته های امروز : 0×
11 مهر 1399 - 21:38
شناسه : 230

آنچه در سعادت جامعه نقش اساسی دارد، شایستگی و جامع الشرایط بودن مدیران و کارگزاران آن جامعه است. در سازمان ها نیز موفقیت سازمان در رسیدن به اهداف و مأموریت های سازمانی منوط به مدیرانی کاردان و لایق می باشد. بنابراین انتخاب کارگزاران و مدیران اصلح، سزاوار توجه و بررسی فراوان است و باید معیارهایی […]

ارسال توسط :
پ
پ

آنچه در سعادت جامعه نقش اساسی دارد، شایستگی و جامع الشرایط بودن مدیران و کارگزاران آن جامعه است. در سازمان ها نیز موفقیت سازمان در رسیدن به اهداف و مأموریت های سازمانی منوط به مدیرانی کاردان و لایق می باشد. بنابراین انتخاب کارگزاران و مدیران اصلح، سزاوار توجه و بررسی فراوان است و باید معیارهایی برای سنجش افراد و انتخاب ایشان در نظر گرفته شود.

یکی از آفات تمامی جوامع بشری را می توان به کارگیری افراد نالایق و نداشتن مهارت کافی در زمینه مورد نظر عنوان نمود. اگر مدیران شایسته و تربیت یافته در رأس سازمان ها قرارگیرند، کیفیت فعالیت های سازمانی به طور فزاینده ای بهبود خواهد یافت. زیرا مدیریت شایسته، محور اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملت ها به شمار می آید.

 بنابراین انتخاب و انتصاب افراد در رده های مختلف سازمانی باید بر اساس معیارها و ملاک هایی باشد تا افراد شایسته جهت تصدی پست های سازمانی انتخاب و به کار گمارده شوند. معیار شناخت و ارزیابی مدیران توانمند را می توان در دو بخش انتخاب مدیران و صفات مدیران تعریف نمود. اگر چه خصوصیات و معیارهای بخش انتخاب مدیران لازمه و جز صفات یک مدیر توانمند می باشد اما برای انتخاب و انتصاب یک مدیر، بایستی این ویژگی ها ملاک نظر قرار گیرد.

 بنابراین معیارهای انتخاب یک مدیر را می توان به عنوان شاخص های انتخابی مدیران کلان در نظر گرفت تا بر مبنای آن بتوانند یک مدیر لایق و شایسته برای زیر مجموعه خود انتخاب نمود. ذکر این نکته لازم است که مهارت ها و ویژگی های مدیران با توجه به نوع افراد، اهداف و مأموریت های سازمان و جایگاه اجتماعی آن در جامعه متفاوت می گردد.

به گزارش ایلام معلم؛طبق شنیده ها مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در اقدامی قصد دارد مدیر مدرسه تیزهوشان که کارنامه قابل قبولی نیز دارد را تغییر دهد.

لازم به ذکر بوده که بناست مدیر سابق آموزش و پرورش شهرستان ایلام در این سمت قرار بگیرد؛حال این سوال پیش می آید که آیا چنین انتصاباتی تنها برای گرو کشی است یا واقعا تخصص و تعهد در آموزش و پرورش معنا و مفهوم دارد؟

از جمله سوابق جمشیدیان مدیر کنونی مدرسه تیزهوشان استان ؛ کسب مدال برنز نانو و مقام ششم نانو، مدال نقره سلول‌های بنیادی، تعداد ٢۵ نفر از دانش آموزان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی قبول شدند، برگزاری دوره‌های اینترنت اشیاء یا IOT، برگزاری کلاس‌های آموزشی رباتیک و نانو، برگزاری دوره آشنایی با زیست فناوری و رصد ستاره عطارد با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، تشکیل و اعزام تیم‌های دانش آموزی مهندسی ژنتیک به مسابقات کشوری و پذیرفته شدن پروپزال‌های دانش آموزان توسط کارسوق مرکزی مربوطه در سمپاد وزارت، برگزاری همایش‌های زبان انگلیسی، بازی و ریاضی، شب شعر، مشاعره و… از مهمترین برنامه‌های اجرا شده این مرکز بوده است.

سوالی دیگر که مطرح است چرا وقتی مدیریتی اقدامی قابل قبول ندارد سعی میشود آن را در سمتی دیگر منصوب کنند؟ آنهم در جایی که مدیریتش هم اکنون رزومه ای قابل قبول و تخصصی دارد!

امید است آموزش و پرورش دست از چنین اقداماتی بردارد چرا که محیط علمی که با دانش آموزان سر و کار دارد چنین اقدامات بحث برانگیز و مبهمی را بر نمی تابد و در آینده نمود منفی آن سرباز خواهد نمود و آسیب های فراوانی را به دستگاه تعلیم و تربیت و چرخه علمی و فناوری استان ایلام و کشور وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.