ایلام معلم؛در خانه ماندن طولانی کودکان آنها را عبوس و بهانهگیر و شیطنتهایشان را بیشتر می کند؛ حال اگر کودکی معلول هم باشد و دور از آموزشها و خدمترسانیهای ضروری نگهداری شود، رنج در خانه ماندن بیشتر خواهد شد.
باشیوع بیماری کرونا و به دلیل بیماری های زمینه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه؛مدارس این کودکان به آموزش انفرادی این محصلان روی آورده اند به گونه ای که در تابستان نیز باتشکیل پایگاه های سلامت برای آنان متناسب به نوع معلولیتشان اقدام شده است.
گویا ستاد کرونای استان ایلام با دستوری متاثرکننده؛ مدرسه استثنایی بشارت شهرستان درهشهر را به عنوان مکانی برای درمان بیماران کرونایی این شهرستان مشخص کرده است.
پیگیری های خبرنگار ما نشان میدهد که در این مکان آموزشی هرساله فعالیت سنجش نوآموزان کلاس اول ابتدایی با حضور والدینشان در حال انجام بوده است؛ که تبدیل این مرکز به عنوان محل بیماران کرونایی باعث خلل جدی در این این روند میشود.
همچنین برای جهش تحصیلی دانش آموزان نیز مقرر شده است که آزمون های مربوط به این فرآیند در این مدرسه صورت پذیرد.
علاوه برآن همانطور که گفته شد؛در این مرکز آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه توسط معلمان کلاسهای توانبخشی برای آمادگی سال تحصیلی جدید دائر شده است.
ابهاماتی در اینجامطرح میشود:آیا در شهرستان دره شهر دیگر مکانی نمانده است تا بیماران کرونایی در آن اسکان یابند که مدارس به این امر اختصاص داده شده است؟
چه تضمینی وجود دارد که این مدرسه پس از بهبود بیماران کرونایی جهت شروع سال تحصیلی که کمتر از یک ماه دیگر از آن باقیمانده است ؛ایزوله و ایمن باشد؟
آیا ستاد کرونا شهرستان دره شهر و استان به عواقب ناشی از ابتلای دانش آموزانی که به نسبت محصلان عادی از مقاومت بدنی کمتری برخوردار هستند؛اندیشیده است؟
امیدواریم ستادکرونای استان در این تصمیم تجدیدنظر کرده و برای جلوگیری از بروز فاجعه تدبیری حاصل نماید.
ثبت دیدگاه