عقده گشایی یا نقد منصفانه؟ / تحلیلی بر رسانه های منتقد آموزش و پرورش استان

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ‌ الَّذِینَ‌ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ‌ وَجِلَتْ‌ قُلُوبُهُمْ‌ 

وَ إِذَا تُلِیَتْ‌ عَلَیْهِمْ‌ آیَاتُهُ‌ زَادَتْهُمْ‌ إِیمَاناً وَ عَلَى‌ رَبِّهِمْ‌ یَتَوَکَّلُونَ‌

 

رسانه ابزاری قدرتمند برای بهبود وضع موجود و وجود آن برای اعتلای هر دستگاهی ضروری است. اما چند روزی است این امکان در دست عده ای بد مستی می کند و از رسالت اصلی آن که همانا اصلاح امور و بازتاب نصایح مشفقانه است روی گردانیده است.

رسانه تابناک ایلام این روزها فقط جهت تامین نظر عده ای خاص در حال فعالیت است و آموزش و پرورش و نیروهای خدوم آن را قربانی مطامع شخصی عده ای قلیل کرده است.

اگر خوب اخبار منتشره این رسانه را دنبال کنیم شاهد تناقضات فراوانی در موضع گیری های آن خواهیم بود و این سوال در ذهن های تیز بینِ فرهنگیان عزیز متبادر می شود که آیا هدف این رسانه ایجاد اختلاف میان خانواده بزرگ فرهنگیان و اصلاح طلبان است؟

یک رسانه نمی تواند تنها جایی برای انتشار تفکرات و توهمات افراد باشد و خود را از عواقب انتشار آن بری بداند؟ آیا می شود گفت که فلان کس این مطلب را گفته و ما فقط انعکاس دهنده هستیم؟

طبیعی است هنگامی که کسی از سمتی در دستگاهی کنار می رود ممکن است گلایه هایی داشته باشد، اما آیا رسالت رسانه نقد برنامه ها و عملکردهای یک دستگاه است یا نقد افراد؟

رسانه تابناک بهتر است به عنوان دیده بان دید نقادانه خود را وسیعتر کند و کمتر موجبات نفاق و انشقاق میان خانواده بزرگ فرهنگیان را فراهم آورد و مکانی برای عقده گشایی های شخصی نشود.

در پایان دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت هرگز خود را بی نیاز از نقد نمی داند و از نظرات بی غرض همگان استقبال می کند و تابناک می تواند با انعکاس خدمات دستگاه عظیم تعلیم و تربیت استان بخشی از کج فهمی هایی را که سبب شده جبران کند .