استقبال معلمان استان ایلام از بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده

ایلام معلم؛رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان گفت: برنامه ی معلم پژوهنده هرساله با هدف شناسایی مشکلات فرایندیاددهی- یادگیری و بهبودکیفیت این فرایند در بین تمامی معلّمان و کارگزاران آموزشی برگزار می شود.

خلیل کمربیگی رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان گفت: بیست و یکمین برنامه ی معلّم پژوهنده که با آغاز سال تحصیلی گذشته در بین معلمان و کارگزاران آموزشی استان ایلام برگزار شده بود، با استقبال گسترده و بی سابقه ای نسبت به تمامی دوره های پیشین روبرو گردید.

 ایشان تصریح نمود: برنامه ی معلم پژوهنده که هرساله با هدف شناسایی مشکلات فرایندیاددهی- یادگیری و بهبودکیفیت این فرایند در بین تمامی معلّمان و کارگزاران آموزشی برگزار می شود، بیست و یکمین مرحله ی خود را در استان ایلام با جمع آوری آثار به پایان رسانید.

وی افزود: در این برنامه ۵۰۷ اثر از معلمان استان دریافت شد که این تعداد نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد و نسبت به میانگین شرکت کنندگان در ده سال گذشته، ۲۲۰ درصد رشد مثبت را نشان می دهد.

 کمربیگی اظهار نمود: در این برنامه، شهرستان های دهلران با ۱۳۴ و ایوان با ۱۱۸ اثر، بیشترین تعداد شرکت کننده و شهرستان های ایلام،  درّه شهر و منطقه ی چوار کمترین تعداد شرکت کننده را به نسبت جمعیّت معلّمان به خود اختصاص داده اند.  همچنین شهرستان های مهران، سیروان و منطقه ی زرّین آباد بیشترین درصد رشد نسبت به برنامه ی پیشین (برنامه ی بیستم) را داشته اند.

رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان، برگزاری دوره های ضمن خدمت و کارگاه های آموزشی اقدام پژوهی در شهرستان ها و مناطق استان، تأکید مدیران آموزش و پرورش بر اهمیت این برنامه و تلاش و همکاری رابطان پژوهشی در شهرستان ها و مناطق آموزشی در راستای تشویق و ترغیب معلّمان برای شرکت در برنامه را از دلایل این افزایش دانست.

وی در پایان تصریح نمود : آثار ارسالی به دبیرخانه ی استانی در آغاز برای داوری در اختیار داوران گذاشته می شود، سپس با مشخّص شدن نتایج داوری، اسامی برگزیدگان مراحل شهرستان / منطقه، استان و معرّفی شدگان به مرحله ی کشوری، مطابق جدول زمانبندی این برنامه، از سوی گروه تحقیق و پژوهش اعلام خواهند شد.