ضعف دستگاه روابط عمومی آموزش و پرورش استان در پاسخگویی ! ایلام معلم؛ روابط عمومی براساس تعریفی که برای آن مشخص شده است بخشی از سازمان یا اداره که مسئولیت برقراری ارتباط با دیگر سازمان ها، نهادها و افراد جامعه را دارد. بسیاری از صاحب نظران عرصه روابط عمومی بر این عقیده هستند که مهمترین وظیفه این بخش از دستگاههای اجرایی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آنان برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به سازمان است . با توجه به این نکات، روابط عمومی باید چشم، گوش و زبان گویای سازمان مربوطه باشد. در حقیقت روابط عمومی ترکیبی از علم و آگاهی، هنر و تخصص است و مسئول آن برای موفق شدن در این پست و مسئولیت باید خود را به همه این فنون مجهز و آراسته کند و آیینه شفاف و تمام نمای موسسه خود باشد. موفقیت آموزشوپرورش آن هم در استانی مانند ایلام درگرو تعامل سازنده و ایجاد پل ارتباطی بین اجزای مثلث حیاتی نظام آموزشی یعنی معلم، دانشآموز و خانواده با نهادهای سیاستگذار و تصمیمگیر است. مسئولین روابط عمومي بايد جامع جميع صفات و تخصص هاي مورد نياز باشند؛داشتن دانش، مهارت، تجربه و هوش اجتماعی از جمله مهمترین مؤلفههای موردنیاز در روابط عمومیها است به نحوی که مدیر روابط عمومی گاهی باید بتواند در کسری از ثانیه تصمیم بگیرد و آن را انجام دهد. با كمال تاسف در بعضي از ادارات آموزش و پرورش استان مشاهده مي شود كه ضعيفترين كاركنان بدون توجه به رزومه و توانمندی را در روابط عموميها به كار مي گمارند؛ چنين مسئول روابط عمومي چگونه مي تواند هم وكيل دستگاه ، مدير و كاركنان باشد و هم مدعي العموم . چگونه اين فرد مي تواند هم بشناسد و هم بشناساند و بالاخره چگونه مي تواند روند جاري اداره را تسهيل كند. قطعاً اين موارد فعاليت روابط عمومي ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد پس اميدواريم در هر شرايطي مسئولان و مديران محترم اين موضوع را مد نظر قرار داده و با تلاش در ارتقاي جايگاه اين بخش ، شاهد دلگرمي و شكوفايي روابط عمومي در هر يك از شهرستانهاي تابعه استان باشيم. انتهای پیام/ برچسب ها : آموزش و پرورش , استان ایلام , اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام , یادداشت , روابط عمومی , معلمان دهلرانی؛ نمایندگان استان در جشنواره کشوری جلوه ویژه معلمی